Stacja 14 Złożenie Jezusa do grobu

Kłaniamy Ci się , Panie , Jezu Chryste. 
i błogosławimy Tobie , żeś przez krzyż 
i mękę swoją świat odkupić raczył. 
 
Józef  wziął ciało , owinął je w czyste 
lniane płótno i złożył w swoim nowym 
grobowcu, wykutym w skale . 
Zatoczył przed wejściem do grobowca 
wielki kamień i odszedł. 
 
Mt 27 , 59 - 60

 Stacja 14 Złożenie Jezusa  do grobu 

Jezus zostaje złożony do grobu. 

Nieliczni wierni odprowadzają Pana do grobu.  Zapanowała cisza ------ bolesna 

, ale zarazem kojąca. Ofiara została spełniona , wnet będzie zmartwychwstanie . 

___ Ciebie też kiedyś odprowadzą do grobu , gdy skończy się czas trudnej walki. 

Nie lękaj się , skoro szedłeś w swoim życiu razem z Chrystusem drogą krzyżową.      

Panie dokonała się Twoja Męka . Spoczywasz w grobie . Wkrótce nastapi wspaniały  

dzień i Twoje zwycięstwo nad grzechem , śmiercią i piekłem. Mnie też po przebytej 

drodze krzyżowej chcesz zapewnić wieczne szczęście. Chcesz mi podarować niebo. 

Wzmocnij mnie na czas tej drogi , pomóż mi wytrwać. Ty wyprzedzasz mnie 

z Twoim krzyżem , znakiem Twego Królestwa. Pójdę wpatrzony w ten znak.  

Pójdę za Tobą , bo tylko ta droga prowadzi do Twojej szczęśliwości.