Stacja 1 Jezus skazany na śmierć - Piłat wydaje niesprawiedliwy wyrok

Kłaniamy Ci się , Panie Jezu Chryste , 
i błogosławimy Tobie , żeś przez Krzyż  
i mękę swoją świat odkupić raczył. 
 
 Kiedy się zgromadzili , Piłat ich zapytał : Kogo mam Wam uwolnić? Jezusa , Barabasza czy Jezusa ,zwanego Chrystusem ? '' 
Wiedział bowiem , że wydał Go z zawiści.  Mt 27 , 17 - 18 
Piłat , w obawie przed ludźmi , wyrokuje niesprawiedliwie . Jezus milcząco przyjmuje ten wyrok. Boleśnie rani Go  ta niesprawiedliwość , a jednak w milczeniu przyjmuje ją.  
____ Jak trudno milczeć ,gdy jest się przekonanym o swojej racji. ___Ty bronisz się , gdy wypowiadają o Tobie krzywdzące sądy . 
Panie naucz mnie milczeć ,gdy spotyka mnie krzywda. Panie , naucz mnie milczeniem odpłacać krzywdy . Z miłości do Ciebie pragnę je znosić , mój Panie . 
_____  Nie będę unosił się gniewem. Będę opanowany . Będę pamiętał o wyroku Piłata.  
 
Któryś za nas cierpiał rany , Jezu Chryste zmiłuj się nad nami . I Tyś , która współcierpiała , Matko bolesna przyczyń się za nami.